«آنیتا دان» مشاور جو بایدن پس از کناره‌گیری رئیس جمهور آمریکا از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، از کارکنان کاخ سفید خواست تا بر حمایت از نامزدی کامالا هریس تمرکز کنند.

بايدن - هريس

به گزارش همشهری آنلاین، سی.ان.ان یکشنبه شب به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که دان پس از کناره‌گیری بایدن از آنها خواست بر مبارزه و حمایت از نامزدی کامالا هریس معاون بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متمرکز شوند.

بسیاری از مشاوران ارشد بایدن لحظاتی قبل از اعلان وی برای انصراف از مبارزات انتخاباتی از تصمیم وی مطلع شده بودند. بنابراین، دان تاکید کرد کسانی که تاکید می‌کردند که بایدن از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کند، مرتکب اشتباهی نشده‌اند زیرا رئیس جمهور آمریکا بتازگی چنین تصمیم اتخاذ کرد.

بایدن به دلیل تردیدها در مورد توان ذهنی و جمسی‌اش، هفته‌ها برای کناره‌گیری از مبارزات انتخاباتی تحت فشار بود و سرانجام یکشنبه شب اعلام کرد که از ادامه مبارزات انتخاباتی انصراف می‌دهد و از این پس بر مسئولیت‌هایش به عنوان رئیس جمهور تمرکز می‌کند.

دموکرات‌ها از این تصمیم استقبال کردند و شمار زیادی از اعضای حزب دموکرات از نامزدی هریس حمایت کردند. اما جمهوریخواهان تاکید کردند، بایدن از آنجایی که برای نامزدی در انتخابات مناسب نیست، برای ادامه ریاست جمهوری نیز فرد مناسبی نیست و باید از سمتش کناره‌گیری کند.

کاخ سفید در واکنش به درخواست جمهوریخواهان تاکید کرد که بایدن قصد دارد تا پایان دوره ریاستش در ژانویه ۲۰۲۵ در کاخ سفید بماند.

اندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: بایدن می‌خواهد تا پایان دوره‌اش در ریاست جمهوری بماند و دستاوردهای تاریخی دیگری برای مردم آمریکا کسب کند. این دستاوردها عبارتند از کاهش هزینه‌ها، ایجاد شغل، حفاظت از امنیت اجتماعی و مقابله با برنامه اقتصادی «آمریکا را عظمت ببخشید» است که به موجب تورم و رکود می‌شود.

«آمریکا را عظمت ببخشید» شعار دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ماه نوامبر است.



کد خبر 868428
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    این که افغانستان رسید به حکومت طالبان و افغانستان رنگ آرامش رو دید و به نوبه خود در مرزهای غربی و جنوبی خودش دست ایران و پاکستان رو گزاشت تو حنا غیر از آمریکا و وزیر امور خارجه کارکشته و عادل و تروریست ستیزش کار کی بود .. دهها میلیون نفرم رفتن شدن طرفدار دشمن نادانی .. خخهه